تفاوت بین تجارت و سرمایه گذاری
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

بازار سهام دارای دو بخش ، یعنی بازار اولیه و بازار ثانویه است. در بازار ثانویه ، خرید و فروش اوراق بهادار صادر شده در ابتدا صورت می گیرد. شرکت کنندگان در بازار ثانویه به عنوان معامله گران ، سرمایه گذاران و دلالان طبقه بندی می شوند. یک خط نازک از مشخصات بین تجارت و سرمایه گذاری وجود دارد که در قصد شرکت کننده در ضمن خرج کردن پول نهفته است ، یعنی یک سرمایه گذار با یک دیدگاه خاص در ذهن سرمایه گذاری می کندبازگشت یا خروجی تولید شده.

از طرف دیگر ، معاملات توسط معامله گران با هدف کسب درآمد انجام می شود. آنها هیچ ارتباطی با آنچه خریداری می کنند یا می فروشند ، هیچ ارتباطی ندارند ، تنها چیزی که می خواهند این است که وقتی قیمت امنیت کمتر باشد و با بالا رفتن قیمت ، به فروش برسند ، برای کسب سود.

بنابراین ، در اینجا ما به مقایسه و تمایز بین تجارت و سرمایه گذاری با جزئیات می پردازیم.

محتوا: تجارت در مقابل سرمایه گذاری

چارت مقایسه

پایه برای مقایسهتجارتسرمایه گذاری
معنی تجارت ، به خرید و فروش واردات مالی بین دو طرف ، از طریق بورس اوراق بهادار با قیمت اشاره دارد. سرمایه گذاری به معنای اختصاص پول به یک طرح ، پروژه ، سیاست یا طرح است که قادر به تولید بازده در آینده است.
مدت، اصطلاح کوتاه تا میان مدت میان مدت تا بلند مدت
ابزار تجزیه و تحلیل فنی تجزیه و تحلیل اساسی
مربوط به روند روز به روز پتانسیل سودآوری بلند مدت
خطر درگیر شدن عالی نسبتاً کم
زمان صرف شده ردیابی مداوم مداوم سهام مورد نیاز است. ساعت فعال سرمایه گذاری لازم است.
مالیات سود کوتاه مدت سرمایه مشمول مالیات نیست ، منوط به سرمایه گذاری بیش از یک سال است.

تعریف تجارت

معاملات به معنای تجارت اوراق بهادار ، یعنی خرید و فروش سهام ، اوراق بهادار ، بدهی ها ، آینده ها ، گزینه ها و غیره بین معامله گران ، به منظور ایجاد سود است. در بورس اوراق بهادار ، پول توسط خریدار به فروشنده ، برای انتقال سهام ، که در مورد قیمت خاص توافق دارند ، برای آن منتقل می شود. برای تجارت مؤثر ، معامله گر سهام باید دانش خوبی از روند بازار و نحوه عملکرد آن داشته باشد.

در بورس اوراق بهادار سازمان یافته ، فقط اعضای ثبت شده مجاز به تجارت در اوراق بهادار هستند که شامل شرکت های کارگزاری است. بنگاه های کارگزاری به عنوان معامله گر عمل می کنند و برای تجارت در اوراق بهادار به سرمایه گذاران اختصاصی ارائه می دهند و مبلغ مشخصی را به عنوان کمیسیون خدمات خود هزینه می کنند.

بورس اوراق بهادار از دو طریق ، یعنی در طبقه مبادله یا به صورت الکترونیکی ، تجارت را انجام می دهد. امروزه ، حالت تجارت آنلاین در حال رواج است ، که در آن تجارت سهام به صورت آنلاین بین معامله گران از طریق پورتال انجام می شود.

تعریف سرمایه گذاری

سرمایه گذاری را می توان به عنوان فرایند جمع آوری مبلغ مشخصی از پول ، در یک پروژه ، برنامه یا طرح ، برای تولید درآمد یا سود ، از آن در آینده توصیف کرد. سرمایه گذاری با هدف بسیج پول ، با کنار گذاشتن آن ، آن را در راه های مختلف سرمایه گذاری ، به انتظار کسب درآمد بیشتر ، خرج می کند.

یک سرمایه گذار می تواند در ابزارهای مالی مانند سهام ، اوراق قرضه ، ETF ، صندوق های متقابل و غیره یا در املاک یا در یک سرمایه گذاری تجاری سرمایه گذاری کند. با این وجود ، قبل از سرمایه گذاری پول ، باید تحقیق کرد که کدام وسیله نقلیه سرمایه گذاری می تواند بازده بهتری را در زمان کمتری به همراه ریسک کم ایجاد کند.

درآمد حاصل از سرمایه گذاری بازده نامیده می شود که می تواند تحمل درآمد ثابت یا تحمل درآمد متغیر باشد. سرمایه گذاری درآمدی ثابت شامل سود سپرده های ثابت یا بدهی ها و سود سهام در سهام ترجیحی است. برخلاف این ، سرمایه گذاری در سهام و املاک و مستغلات نمونه ای از سرمایه گذاری درآمدی متغیر است.

تفاوت های کلیدی بین تجارت و سرمایه گذاری

نکات ذکر شده در زیر قابل توجه است ، تا آنجا که تفاوت بین تجارت و سرمایه گذاری مربوط می شود:

  1. معاملات به سیستم انتقال محصول مالی تسهیل شده توسط بورس اوراق بهادار که در آن سهام فروشنده برای یک قیمتی به خریدار منتقل می شود ، مورد توافق طرفین است. برعکس ، سرمایه گذاری به عمل نگه داشتن پول برای کار در راه های مختلف سرمایه گذاری ، برای رشد پول در طول زمان اشاره دارد.
  2. افق زمانی برای نگه داشتن امنیت ، برای هدف تجارت کوتاه مدت است. از طرف دیگر ، هنگامی که پول در یک پروژه سرمایه گذاری می شود ، آنگاه افق زمانی برای نگه داشتن دارایی نسبتاً طولانی تر از مورد تجارت است.
  3. در تجارت ، معامله گر تجزیه و تحلیل فنی را برای تجزیه و تحلیل اوراق بهادار و پیش بینی روند خود در آینده ، با داده های به دست آمده از طریق فعالیت تجارت انجام می دهد. در مقابل ، در سرمایه گذاری سرمایه گذار باید تجزیه و تحلیل اساسی را برای تجزیه و تحلیل پروژه ، برنامه یا محصول ، برای برآورد ارزش ذاتی آن انجام دهد.
  4. هر دو تجارت و سرمایه گذاری به روندهای آینده بازار متکی هستند و آینده نامشخص است. با این حال ، در مورد تجارت در مقایسه با سرمایه گذاری ، عامل خطر زیاد است.
  5. برای جلوگیری از ضرر ، هنگام تجارت ، ردیابی مداوم مداوم سهام لازم است. در مقابل ، سرمایه گذاری نیاز به یک ساعت فعال توسط سرمایه گذار دارد تا هنگام اتمام بازار سود کسب کند.
  6. معاملات باعث افزایش سرمایه کوتاه مدت در فروش سهام می شود که مالیات آن 15 ٪ قابل اجرا است. در مقابل ، اگر سرمایه گذاری بیش از یک سال توسط سرمایه گذار برگزار شود ، پس از آن مشمول مالیات نمی شود. در غیر این صورت ، مشمول مالیات است.
  7. معاملات بیشتر در مورد روند روز به روز در بازار است ، در حالی که سرمایه گذاری مربوط به پتانسیل سودآوری بلند مدت طرح یا طرح است.

نتیجه

در پایان روز ، هر دو روی کسب درآمد تمرکز می کنند ، اما تفاوت در آن وجود دارد ، در تجارت ، معامله گر می خواهد با خرید و فروش اوراق بهادار درآمد کسب کند. در مقابل ، در سرمایه گذاری ، سرمایه گذار قصد دارد با قرار دادن پول در آن برنامه ها و طرح هایی که قادر به بازده خوبی در آینده هستند ، ثروت ایجاد کند.< SPAN> وقتی صحبت از تجارت می شود ، برای جلوگیری از ضرر ، ردیابی مداوم مداوم سهام لازم است. در مقابل ، سرمایه گذاری نیاز به یک ساعت فعال توسط سرمایه گذار دارد تا هنگام اتمام بازار سود کسب کند.




:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: